پرسش و پاسخ


شما از طریق فرم زیر می‌توانید سوال خود را مطرح نمایید:

نام *
سوال *
کد امنیتی *
(حروف بزرگ و کوچک یکسان است.)

سوالات متداول در ۲۶ خرداد ۱۳۹۵: تئوری مدیریت DLM:

پاسخ: به ضرس قاطع جامع ترین منبع حال حاضر بازار نشر ایران برای تئوری های مدیریت ارشد و مبانی سازمان و مدیریت دکتری، فلش کارت های DLM است.
تجربه کنکورهای سال های اخیر(ارشد و دکترا) نشان می دهد با توجه به تعدد منابع و تنوع مطالب با هیچ روش دیگری به جز DLM نمی توان در این درس درصد بالای 70% را کسب کرد.

سوالات متداول در ۲۶ خرداد ۱۳۹۵: زبان انگلیسی DLM:

پاسخ: فلش کارت های زبان انگلیسی DLM را تهیه کنید و بعد از مطالعه هریک از دروس به عنوان تنوع 5 فلش کارت زبان مطالعه کنید و یاد بگیرید.
مثلا تئوری مدیریت را بخوانید سپس 5 عدد فلش کارت زبان
سپس درس دیگری بخوانید، 5 عدد فلش کارت زبان
سپس درس سوم، 5 عدد فلش کارت زبان ...
بدون اینکه احساس کنید دارید برای زبان وقت زیادی اختصاص می دهید، عملا روزی 30 - 40 فلش کارت مطالعه می کنید که چون کم کم مطالعه می شوند، بسیار سریع یاد می گیردشان!
پس از حدود دو ماه ناگهان متوجه می شوید تعداد زیادی لغت مهم و اولویت دار زبان انگلیسی را بلد هستید و احساس جهش بسیار زیادی در زبان به شما دست می دهد. این، علاقه و انگیزه شما را در ادامه راه دوچندان می کند.
حالا با اعتماد به نفس کامل می توانید متون زبان انگلیسی (اعم از متن های زبان انگلیسی کنکورهای ارشد . دکترا، مقالات انگلیسی و ...) را مطالعه کنید و کاملا درک نمایید و براحتی به سوالات Readingها پاسخ دهید.
البته در این مرحله هنوز لغاتی در متن ها وجود دارد که معنی آنها را نمی دانید اما مفهوم جملات را به راحتی درک خواهید کرد (بعد از فلش کارت 2000)
حالا همزمان با مطالعه متون، فلش کارت ها را هم جلو می برید. پس از پایان پک2 زبان بسیار بعید است با لغت یا عبارتی در کنکور مواجه شوید که معنی آن را ندانید. در پایان مطالعه Pack1 و Pack2 زبان انگلیسی DLM سطح زبان شما در حد آیلتس 7 در Reading خواهد بود.
توجه داشته باشید که سنگ بنای زبان آموزی، یادگیری لغات مهم و اولویت دار (به خصوص در بستر جمله) است و هر چه بیشتر این لغات را بر روی متون انگلیسی تمرین کنید، درصد بالاتری در کنکور کسب خواهید کرد.(بالای 70%)
علاوه بر مجموع 4850 فلش کارت پک های 1 و2 زبان DLM که هرفلش کارت شامل 1 لغت، تلفظ، معانی،مترادف-متضادها و جملات مثال(جاهایی که لازم بوده) می باشد و مجموعا بیش از 7000 واژه (عمومی و تخصصی) را پوشش می دهند، در Pack2 دو کتاب نیز تقدیم شده است: یکی انواع متن ها و تکنیک های درک و پاسخگویی به هر نوع (تکنیک های Reading) و دوم گرامر و Cloze test ها
سوال: من پک 1 را تهیه کنم یا پک2 را؟
برای کنکور سراسری ابتدا پک1 را مطالعه کنید(شامل 1008 فلش کارت) و در ادامه حتما پک2 را (از1009 شروع می شود) حداقل تا فلش کارت 2000 بخوانید.
برای کنکور دانشگاه آزاد صرفا مطالعه پک1 کافیست و بالای 90% زبان را خواهید آورد.

سوالات متداول در ۲۶ خرداد ۱۳۹۵: من همیشه با ریاضی و آمار مشکل داشتم. میشه ریاضی و آمار رو نزنم؟

پاسخ: واقعا نیازی به چنین کاری نیست.
پک های ریاضی و آمار DLM با زبان بسیار ساده و خیلی خیلی متفاوت از منابع دیگر طراحی شده اند و فارغ از اینکه چه تجربه ای در گذشته در مورد ریاضیات داشته اید، یک مطالعه لذت بخش و خاطره انگیز را همراه با درصد بسیار بالا (که ان شاء الله خودتان هم از آن شگفت زده خواهید شد) برای شما به ارمغان خواهند آورد.
ضمنا پک آمار DLM را برای آمار و روش تحقیق دکتری اکیداً توصیه می نماییم. با مطالعه فلش کارتهای آمار نه تنها به سوالات آمار بلکه به بیشتر سوالات روش تحقیق نیز پاسخ خواهید داد.
پس لطفا همین حالا نمونه های رایگان ریاضی و آمار DLM را دانلود فرمایید تا خود، کیفیت متفاوت طراحی و آموزش را ادراک کنید.

سوالات متداول در ۲۵ خرداد ۱۳۹۵: کلاس های تحقیق در عملیات دکتر یگانه:

پاسخ: بدون تردید جناب یگانه یکی از برترین اساتید تحقیق در عملیات کشور محسوب می شوند. کلاس های ایشان در خانه مدیریت برگزار می شود که خود، موسس و مدیر این موسسه نیز می باشند. البته به دلیل همین ذی نفع بودن، بعضا مشاوره های ناصحیحی نسبت به اهمیت و تاثیر درس تحقیق در عملیات در خانه مدیریت به داوطلبان داده می شود. (توضیحات فوق به دلیل سوال مکرر از سوی داوطلبان گوناگون در مشاوره ها، به طور عمومی و جهت استفاده همگانی و در راستای تعهد DLM به صداقت کامل در مشاوره ها در عین رابطه حسنه با خانه مدیریت و مهندس یگانه ارائه می گردد):
نظر DLM در مورد درس تحقیق در عملیات با توجه به بررسی کارنامه های رتبه های برتر کنکور این است که :
«بهتر است داوطلبان گرایش بازرگانی درس تحقیق در عملیات را کنار بگذارند و مطالعه نکنند و یا به عنوان درس آخر به آن بپردازند»
دلیل این امر دو چیز است:
یکی اینکه معمولا رتبه های تک رقمی گرایش های دیگر که بیشتر دروس شان با بازرگانی یکسان است، با فاصله بسیار کمی رتبه تک رقمی بازرگانی هم می شوند. مثلا رتبه 3 کارآفرینی، رتبه 5 بازرگانی را کسب کرده اند و ... با وجود اینکه OR جزو مواد امتحانی ایشان نبوده و طبیعتاً این درس را نزده اند.(سایر کارنامه ها را می توانید بررسی کنید)
دوم اینکه تحقیق در عملیات درس پیچیده و نکته داری است و بسیار هم وقت گیر می باشد (چه مطالعه و یادگیری آن و چه حل تست ها در جلسه کنکور) و تضمینی وجود ندارد که اگر کسی وقت زیادی هم صرف یادگیری و کسب آمادگی در این درس کند بتواند درصد شایسته ای در کنکور کسب نماید. چه بسا به یک نکته کوچک در یک تست توجه نکند و تست را غلط پاسخ دهد و نمره منفی هم بگیرد! این بدین معناست که هم در طول چند ماه مطالعه از وقت تئوری و بازاریابی و اقتصاد و ... زده و صرف یادگیری تحقیق در عملبات نموده و هم بخشی از زمان محدود 150 دقیقه ای کنکور را (که اغلب داوطلبان در آخر زمان کم می آورند) به OR اختصاص داده (در حالیکه بجای هر تست OR در کنکور می توان به بیش از 5 تا 8 تست تئوری، بازاریابی یا حتی اقتصاد پاسخ داد) و نهایتا 20 درصد یا 30 درصد تحقیق در عملیات زده در حالیکه در این مدت می توانست 80 درصد بازاریابی (با ضریب 4) ، 70 درصد تئوری یا 50 درصد اقتصاد کسب کند.
بنابراین برای تحقیق در عملیات نه کلاس شرکت کنید نه پک تحقیق در عملیات DLM را تهیه کنید و نه هیچ منبع و کتاب دیگری را.
فعلا OR را کنار بگذارید و تمرکز خود را بر روی سایر دروس قرار دهید. در ادامه اگر در همه دروس کاملا مسلط شدید و هیچ کار دیگری (اعم از مطالعه فلش کارت ها، زدن تست های کنکورهای سال های گذشته، مطالعه نکات تکمیلی و ...) باقی نمانده بود، آنوقت OR را یا با فلش کارت های DLM یا با کتاب مهندس یگانه یا با حضور در کلاس ایشان و یا با روش های دیگر دنبال کنید. این طور نباشد که چندین ماه از وقت ارزشمند خود را صرف تحقیق در عملیات کنید و از دروس دیگر باز بمانید. ضمنا توجه داشته باشید با توجه به تغییراتی که در نحوه طراحی تست های OR در سه سال گذشته اتفاق افتاده است، هیچ منبع جامعی در بازار نشر ایران برای OR در حال حاضر وجود ندارد. (حتی پک تحقیق در عملیات DLM)؛ بنابراین با توجه به اینکه سبک تست های تحقیق در عملیات مجموعه مدیریت به سمت مهندسی صنایع گرایش پیدا کرده، لازم است علاوه بر مطالعه منابع و زدن تست های تحقیق در عملیات مجموعه مدیریت، بر تست های تحقیق در عملیات مجموعه مهندسی صنایع کنکورهای گذشته نیز مسلط شوید.
ضمنا در جلسه کنکور ابتدا به همه دروس پاسخ دهید و در نهایت هر چقدر وقت باقی ماند به سراغ تست های OR بروید؛ در غیر اینصورت به احتمال قوی وقت کم خواهید آورد.

سوالات متداول در ۲۵ خرداد ۱۳۹۵: کتاب استاد پرچ:

پاسخ: این کتاب تا دو سال پیش بسیار عالی محسوب می شد و توسط DLM نیز مورد تایید قرار می گرفت. اما از سال 93 تا کنون با توجه به اینکه منابع طراحی سوالات کنکور در درس تئوریهای مدیریت تغییر کرده، این کتاب کارایی خود را از دست داده و دیگر منبع مفیدی محسوب نمی شود و مورد تایید DLM نیست. (تا دو سال پیش از کتاب های دکتر مقیمی، هچ و ... تستی طراحی نمی شد در حالیکه در کنکور ارشد و دکتری 94 و 95 اکثر سوالات از این منابع جدید آمده بود)
البته کتاب استاد پرچ کماکان برای مطالعه منابع سنتی تئوری مدیریت (دکتر رضائیان، دکتر الوانی، رابینز و ...) مناسب است اما منابع جدید را پوشش نمی دهد.
توصیه ما مطالعه ویرایش جدید فلش کارت های DLM به عنوان بهینه ترین انتخاب یا مطالعه کتاب دو جلدی دکتر سیدجوادین و جلیلیان در کنار کتاب مبانی سازمان و مدیریت دکتر مقیمی است. به عنوان کتاب تست نیز می توانید 2000 تست تئوریهای مدیریت انتشارات نگاه دانش را بزنید. اما مجددا تاکید می کنیم با توجه به زمان محدود و لزوم مطالعه سایر دروس، فلش کارت های DLM (ویرایش جدید) بهینه ترین انتخاب می باشد و کلیه منابع (جدید و قدیم) را پوشش می دهد.

سوالات متداول در ۲۴ خرداد ۱۳۹۵: کدینگ استاد پورشفیع:

پاسخ: کدینگ استاد پورشفیع یک روش جدید برای آموزش تئوریهای مدیریت است. برخی از شرکت کنندگان این کلاس بسیار راضی و خشنود هستند و برخی دیگر ناراضی هستند و نتیجه نگرفته اند.
نظر DLM در مورد کلاس کدینگ استاد پورشفیع این است که درصورتیکه مایلید در این کلاس شرکت نمایید بهتر است قبلا یا منابع را مطالعه کرده باشید و یا فلش کارت های تئوریهای مدیریت را.
روش کدینگ بیشتر برای تداعی و به خاطر سپاری موضوعات کلی و چارچوب اصلی مطالب مفید است و نمی تواند دید تحلیلی بر روی موضوعات به مخاطبان بدهد؛ مضاف بر اینکه گستردگی مطالب آنقدر زیاد است که هیچ استادی قادر نخواهد بود در طول ساعات محدود برگزاری کلاس به تدریس کلیه مطالب با جزئیات کامل بپردازد. بنابراین کلاس کدینگ استاد پورشفیع مورد تایید DLM می باشد منوط بر اینکه قبلا مطالب را (چه از طریق کتاب چه از طریق فلش کارت) مطالعه فرموده باشید؛ پس بهتر است در تابستان تئوریهای مدیریت را بخوانید و اگر مایل به آشنایی با روش کدینگ هستید در ترم پاییز در کلاس کدینگ شرکت نمایید. بدیهی است کلاس های استاد سلامی، استاد مدرسی، استاد پرچ، استاد سپندارند، استاد محرابیون، استاد جلیلیان و سایر اساتید تئوریهای مدیریت نیز مورد تایید DLM می باشند؛ اما تاکید می کنیم شرکت صرف در کلاس در درس تئوریهای مدیریت از جهت آشنایی با چارچوب کلی مطالب مفید است اما به تنهایی به هیچ وجه نمی تواند درصد بالا در این درس را متضمن گردد و حتما می بایست منابع اصلی یا فلش کارت ها را مطالعه فرمایید.

سوالات متداول در ۲۵ تیر ۱۳۹۳: آیا مطالعه فلش کارت ها برای کنکور کافی است یا لازم است علاوه بر مطالعه فلش کارت ها، رفرنس ها را هم مطالعه کنیم؟

پاسخ: قطعا کافی است.
اصولا این، رویکرد گروه DLM است که یا پکی را ارائه نکنیم و یا اگر برای درسی، پک آن درس ارائه شد جامع باشد و نیازی به مطالعه کتاب ها نداشته باشید.

سوالات متداول در ۲۵ تیر ۱۳۹۳: مطالعه از طریق فلش کارت چه تفاوتی با مطالعه کتاب دارد؟

پاسخ: 1- افزایش قابل توجه سرعت مطالعه
2- افزایش چشمگیر راندمان مطالعه
(توضیح: حتما تا کنون برایتان پیش آمده شروع به مطالعه یک سرفصل از یک کتاب می کنید. پاراگراف اول را مطالعه می کنید و کاملا متوجهِ آن می شوید.
پاراگراف دوم را مطالعه می کنید و در پاراگراف دوم نیز تمرکز خود را حفظ کرده اید و کاملا مطلب را درک می کنید.
به مطالعه خود ادامه می دهید...
ناگهان به انتهای صفحه می رسید و به خود می آیید و می بینید پاراگراف سوم و چهارم را مطالعه کرده اید اما یادتان نمی آید در چه موردی صحبت کرده بود؟ !
یعنی از اواسط صفحه حواستان رفت جای دیگری و نتوانستید تمرکز کافی داشته باشید.
در مطالعه از طریق فلش کارت تمرکز شما به دو دلیل به شدت افزایش می یابد:
یکی اینکه به جای اینکه مغز شما بخواهد روی یک صفحه بزرگ (مثلا با 10 مطلب) تمرکز کند این 10 مطلب تبدیل شده است به 10 فلش کارت؛ بنابراین روی صفحه کوچکتر و حجم مطالب کمتری باید تمرکز کند. بنابراین با توجه به «خلاصه دوست بودن طبیعی مغز انسان» تمرکز بیشتری ایجاد می شود. توجه دارید که از مطالب چیزی جا نیفتاد. حتی با توضیحات مفصل تر و به زبان ساده و مثال و تست و ... تیم های تالیف تلاش می کنند مطالب فلش کارت ها جامع تر از مطالب کتاب ها باشد. اما به جای اینکه هر 10 مطلب در یک ضرب وارد حافظه شود در 10 گام این کار صورت می گیرد که علاوه بر القای نوعی برنامه ریزی ناخودآگاه، فرصت طبقه بندی مناسب تری در ذهن می یابد و این باعث درک عمیق تر و تداعی بهتر مطالب خواهد شد.
دوم اینکه فلش کارت، «قابلیت آزمون گیری» دارد. یعنی وقتی صورت یک تمرین در روی فلش کارت و پاسخ آن در پشت فلش کارت قرار داده می شود، این فرصت را برای داوطلب فراهم می کند که مطلبی را که مطالعه کرده از خود، آزمون بگیرد و بعد برود سراغ مطالعه فلش کارت بعدی.
همین اجبار ذهن به یادگیری مطالب باعث می شود ناخودآگاه تمرکز بیشتری ایجاد شود.
نکته دیگر اینکه مثلاً برای مطالعه یک درس برای کنکور باید 6 رفرنس مطالعه کنید. خوب، روشن است که بخشی از مطالب این رفرنس ها (مخصوصا سرفصل های اول) با یکدیگر همپوشانی دارند و شما ناچار هستید چند بار برای مطالعه آنها وقت بگذارید.اما وقتی برای آن درس پکیج آن را مطالعه کنید گویی دارید همه آن رفرنس ها را می خوانید اما بی جهت وقتتان برای مطالعه مطالب تکراری هدر نمی رود. زیرا تیم تالیف به جای شما این وقت را گذاشته و تمام رفرنس ها را مطالعه کرده و هرچه مطلب برای کنکورتان لازم بوده در سرفصل مربوطه پوشش داده است. تمامی فلش کارت ها نیز با ذکر رفرنس هستند. یعنی هر سرفصلی را بخوانید اگر به کتابخانه مراجعه کنید و منابع را نگاه کنید نباید چیزِ جدیدی وجود داشته باشد که برای کنکورتان مورد نیاز بوده ولی در پک، پوشش داده نشده باشد. (حتی در جداول، نمودارها و پاورقی ها)
و اگر به تست های کنکور مراجعه کنید نباید تستی باشد که نتوانید حلش کنید.
نکته مهم دیگر این است که در روش هایی که گروه DLM ارائه می کند (که منطبق بر اصول لایتنر) طراحی شده، شما حداقل 5 بار فلش کارت ها را مرور کرده از خود آزمون خواهید گرفت. خودتان بگویید اگر همه منابع را بخواهید 5 مرتبه مطالعه و مرور کنید چقدر از شما زمان می گیرد؟
در حالیکه نُرم جداول زمان بندی که برای مطالعه دروس مختلف در پک هر درس وجود دارد بین 2 تا 3 ماه و به طور میانگین روزی 40 تا 70 دقیقه مطالعه (بسته به ماهیت و محتوای هر درس) می باشد.
این جداول زمان بندی نوعی برنامه ریزی کوآنتومیک ایجاد می کند و داوطلب را از سردر گمی (که حالا باید از کجا شروع کنم؟) خارج می کند.
حتما تا کنون برایتان اتفاق افتاده که می دانید برای امتحان پایان ترم باید فُلان کتاب قطور را مطالعه کنید. اول ترم هم می روید و آن کتاب را تهیه می کنید. از ابتدا هم با خود عهد می کنید که روزی مثلا نیم ساعت یا مثلا 5 صفحه مطالعه خواهم کرد که برای پایان ترم تلنبار نشود. اما در عمل دست و دلتان نمی رود که کتاب را بردارید و شروع کنید. همینطور در کتابخانه باقی می ماند و می رسید به شب امتحان و ... !
برنامه ریزی ناخودآگاهی که روش مطالعه فلش کارت ایجاد می کند باعث می شود چنین تجربه ای اصلا نمودپیدا نکند. زیرا اولا تکلیفتان با خودتان روشن است که هر روز چه تعدادی فلش کارت باید مطالعه کنید (از کدام شماره تا کدام شماره) و ضمنا جدول زمان بندی جلوی چشمتان است و خیالتان راحت است که طبق جدول زمان بندی (مثلا بعد از 69 روز تمام می شود) ؛ پس استرس نمی گیرید و ...
می ماند وظیفه ما که باید پک های جامعی ارائه نماییم.
3- توجه به منِ کودکی و حافظه تصویری در طراحی فلش کارتها برای تلطیف مطالعه و جذابیت پک ها
4- توضیحات به زبان ساده و تشریح کامل و مفصل مباحث و مثال ها و تمرین های گوناگون برای جاافتادن کامل مفاهیم
5- قابلیت حمل فلش کارت ها به محل کار و ... و استفاده بهینه از اوقات پِرت در طول روز
6- پوشش تمامی تست های سراسری و آزاد

سوالات متداول در ۲۵ تیر ۱۳۹۳: معمولا مطالعه از طریق فلش کارت برای دروسی مانند زبان انگلیسی و دروسی که ماهیت حفظ کردنی دارند مناسب است. چطور دروسی با ماهیت ریاضیات و حل کردنی و ترسیمی را و دروس فنی را می شود با فلش کارت مطالعه کرد؟

پاسخ: توجه داشته باشید که فلش کارت یک سایز و حتی یک روش مطالعه نیست. یک پارادایم و سبک مطالعاتی است.
فلش کارت های دروس فنی و با بِیس ریاضی سایز متفاوت و دستورالعمل متفاوت مطالعه و مهم تر از آن نحوه طراحی متفاوتی دارند.
طراحی پکیج هر درسی با درنظر گرفتن خصوصیات و ویژگی های منحصر به آن درس صورت می گیرد که اعضای تیم های تالیف اشراف کاملی نسبت به آن دارند.
می توانید نمونه رایگان هر درس را (که یکی از سرفصل های پک کامل آن درس می باشد) دانلود فرمایید تا با نحوه طراحی فلش کارت ها، محتوای آنها و روش مطالعه آشنا شوید.